середа, 17 лютого 2016 р.

Урок математики в 1 класі «У гості до зими»
Тема. Утворення і назви чисел другого десятка. Лічба в межах 20. Повторення таблиць додавання й віднімання чисел в межах 10. Розв»язування задач на збільшення(зменшення) числа на кілька одиниць.
Мета. Закріплювати знання учнів з арифметичних дій в межах 10, ознайомити з числами другого десятка; удосконалювати обчислювальні навички, розвивати логічне мислення, увагу, спостережливість, пам'ять, вміння аналізувати; виховувати охайність.

                              Хід уроку

1. Орг . момент.Повідомлення теми і мети уроку.
Діти, ви любите подорожувати? Сьогодні я хочу запросити вас у чарівну країну вам добре знайому.  Подорожуючи цією країною,ми дізнаємося про утворення і назви чисел другого десятка, будемо рахувати в межах 20, розв»яжемо задачі. Як вона називається ви повинні вгадати. Господиня цієї країни прислала ось цей сундучок, в який поклала для кожного запрошення- квиточок у свою чарівну країну.
 (Відкриває скриньку, роздає сніжинки.)
На галявину, на лужок тихо падає сніжок,
Легкі сніжинки, білі пушинки.
В якій країні ми опинилися? Чому ви думаєте, що цю країну звуть Зима? Які запрошення надіслала нам Зима? (сніжинки)

ІІ. Контроль, корекція й закріплення знань.
На сніжинках записані приклади, прочитайте і дайте відповідь.
1.Вправляння в табличному додаванні і відніманні чисел в межах 10
2. «Сусіди чисел»
-У цій скриньці лежить лист
«Якщо ви хочете зі мною зустрітися тоді я всіх вас запрошую у свій казковий ліс, щоб до мене потрапити ви повинні торкнутися моєї чарівної палички.
До швидкої зустрічі Зима.»
-Ну, що хочете зустрітися з господинею цієї країни?
Учні -Так! (Всі торкаються чарівної палички, називаючи сусідів числа, запропонованого вчителем)
Вчитель: Наступного свого листа Зима залишила нам на своїй помічниці, відгадайте:
Росте вона додолу головою,
Росте вона холодною зимою.
А тільки сонечко засяє —
Вона заплаче й помирає. (Бурулька)
«Привіт діти, дякую, що прийняли моє запрошення я дуже рада вас всіх тут бачити. Як я вже зрозуміла ви любите подорожувати, тому я пропоную продовжити нашу подорож до мого казкового терему, де вас чекає сюрприз. Але, щоб до нього прийти нам з вами доведеться пройти по чарівному казковому лісі , де ви зустрінетеся з лісовими мешканцями, а з якими ви дізнаєтесь відгадавши загадки

Загадки:
 Я вухатий ваш дружок,
     В мене сірий кожушок,
     Куций хвостик, довгі вуса,
     Я усіх, усіх боюся.
Вчитель:-Зайчик нас не відпускає,р ахувати заставляє
1-7, 6-10, 3-9, 10-5, 10-1
  Ходить хмуро між дубами,
Хижо клацає зубами.
Весь, як є — жорстока лють,
Очі так її і ллють.
Затаївся ось, примовк
Грізний звір цей, звісно ... (Вовк)
Вчитель: Числа ось в рядок стоять, треба вам їх порівнять.
Часу ви не гайте, числа усно порівняйте:
1*10                         8*2
4*9                           5*3
10*4                        0*10
Ця панянка золота
Має довгого хвоста,
 Вовка-братика сестричка.
Знають всі, що це…(лисичка).
Лисичка-Хитрунка і тут хитрує.Завдання найлегше вона пропонує.
. В казковому лісі розминка.
Настала фізична хвилинка.
. Лисичка рано піднялась,
Любесенько потяглась,
Мила личко, мила очки,
Рвала квіточки й листочки.
Хатку власну прикрашала,
Скрізь гарнесенько прибрала.
А тепер вперед мерщій
Полювать сніданок свій.


Вчитель:Рано,діти, вам радіти
Слід задачу ще зробити
Добре треба міркувати
Щоб її вже розв»язати
Робота з підручником
Задача 2с.85
Індичка – 9кг
Гуска -?, на 3 кг менша
Маса гуски -?
9-3=6(кг) – маса гуски
ІІІ. Вивчення нового матеріалу
   Ой, яка ж вона гарненька,
     Пишнохвоста і руденька.
     Не звірятко — просто диво,
     Невгамовне, пустотливе.
     Вгору-вниз, на гілку, з гілки ...
     Хто ж це буде, діти?
Чи знаєте, діти, чим харчується білка? Білочка просить нас порахувати її запаси на зиму. 10грибів-десяток, 10 горіхів- десяток.
Десяток- це 10. Покладемо один горіх на 10, утвориться 11.2 на 10=12 і т.д.




Вітер віє звідусіль
І кружляє заметіль,
Білим снігом все вкриває,
Під кожен кущик заглядає,
Засипає всі шляхи,
Сховались звірі і птахи,
А вона сильніш кружляє,
Свої пісеньки співає.

А ми йдемо далі по стежинціі, і ось на галявині стоїть дивний терем.
Як ви думаєте, хто живе в цьому теремі? Так тут зимують ті, хто боїться зими. Тут і наші друзі: Равлик та Сонечко вивчають математику.
ІV, Закріплення математичних знань.
Мультимедійна презентація «Утворення і назви чисел другого десятка»
V. Робота з геометричним матеріалом
-З яких геометричних фігур складається теремок, ялиночки та сніговик?
 VІ. Підсумок уроку
Сніжинка- лист
«Ось ви і прийшли до мого терему. Діти, ви  пам'ятаєте, що вас чекає в моєму теремі – сюрприз. Як ви думаєте, який сюрприз зима принесла у двір? (пухнастий сніг, лід, сніжки, санки, лижі та ковзани)


Також білочка-пустунка передала вам кожному по золотому горішку, вона дякує вам за те, що ви були активні на уроці, вправно справлялися із завданнями.

Немає коментарів:

Дописати коментар