пʼятниця, 13 листопада 2015 р.

Для батьків



Практичні поради батькам щодо того, як досягти оптимальної швидкості читання
1. Важлива не тривалість, а частота тренувальних вправ. Тому всі тренувальні вправи треба проводити короткими порціями, але зі значною частотою . Для першокласника достатньо домашнього тренування трьома порціями по п'ять хвилин.



2. Читання, що дзижчить, було основним елементом при навчанні у школі В. Сухомлинського. Це таке читання, коли дитина читає вголос, напівголосно, зі своєю швидкістю протягом п'яти хвилин.
3. Добрі наслідки дає читання перед сном. Останні події дня фіксуються емоційною пам'яттю, й вісім годин сну людина знаходиться під їх впливом.
4. Якщо дитина не любить читати, то їй необхідний такий режим читання, що не перевантажує: дитина прочитає 1-2 рядка й одержує короткочасний відпочинок. Таку можливість дають книжки з великими малюнками й одним-двома реченнями внизу.
5. Розвиток техніки читання гальмується через слабку оперативну пам'ять. Дочитавши до четвертого слова, учень уже не пам'ятає перше. Професор І. Федоренко рекомендує такі вправи: багаторазове читання, читання будь-якого тексту в темпі скоромовки, виразне читання з переходом на незнайому частину.
6. Вправа «Блискавка» полягає в чергуванні читання в комфортному режимі з читанням на максимально доступній швидкості. За командою«Блискавка» дитина читає із прискоренням протягом 20 секунд спочатку, потім тривалість збільшити до двох хвилин.
7. Вправа «Буксир». Дорослий читає зі швидкістю, доступною дитині, а дитина намагаються читати про себе, стежити та встигати за дорослим. Перевірку проводити шляхом раптової зупинки.
8. Вправа «Хто швидше?». На столі лежать картки зі статтею. Треба знайти конкретну пропозицію в одній із карток, ковзаючи по тексту.
9. Вправа «Губи» використовується з метою чіткого розмежування дитиною читання про себе та читання вголос, а також активного зовнішнього промовляння при читанні. За командою «Читати про себе» дитина прикладають палець лівої руки до щільно стиснутих губ.
10.Дуже добрий прийом, коли дорослий починає читати вголос. На цікавому місці зупиняється, а далі читає дитина.
11.важливо, щоб діти розповідали про прочитане, а дорослі жваво цікавилися сюжетом книги.
12.Добре, якщо для дитини виписали дитячий журнал. Діти будуть чекати зустрічі з книгою.
13.Памятайте: виховання інтересу до читання легше проходить у тих родинах, де дорослі самі люблять читати.



Як дитині запам'ятати склад числа? 

Діти легко запам'ятовують те, що включено в їх побут чи в гру. А значить батькам - нова задачка. 

Розставляєте на стіл тарілки? Запитайте свою  дитину: 
«Нас 6, тарілок поставила 2. Скільки ж ще ставити?» Якщо 
в такому рішенні беруть участь усі дорослі навколо дитини, 
вона непомітно для себе запам'ятає склад чисел. Вірніше, 
натренується ,легко і швидко згадуватиме те, що вчить.

Дуже важливо для згадування включити якомога більше

органів сприйняття світу: руки, очі, вуха. Наприклад, треба:

Прикрасити 7 квіточок червоним і жовтим кольорами; та не просто прикрашати, ще одночасно озвучувати склад числа.

Зліпили 5 пельменів, а потрібно 9. Скільки ж доліпити?

8 солдатиків відправити на різні завдання: 4 - в розвідку і 4 - окоп рити.

Побудувати кілька башт, використовуючи 9 кубиків двох видів на кожну вежу.

Татові потрібно забити 6 цвяхів: 4 вбиті. Скільки ще принести татові цвяхів?

Дуже важлива Ваша зацікавленість у процесі та результаті. Дуже важливо показати значущість Вашого юного помічника, його знань.



Намалюйте картину «Букети з 7 айстр», яка розповідає про склад числа 7 , і повісьте на видному місці. Нехай Ваш художник всім розповідає про свою картину (і про склад числа). Мотиви можуть бути різними, а в результаті Ваша дитина не тільки запам'ятає склад чисел, але і відчує Вашу любов і свою значимість.

Немає коментарів:

Дописати коментар